Állatok világnapja (Állatbemutatók)
Október 9-én ismét állatokkal népesült be az óvoda: vendégeink voltak régi ismerőseink Tassy kutya és Citrom cica, valamint egy törpemalac - család, két törpekecske, két tengerimalac, különböző hüllők (kaméleon, óriáskígyók), egy tenyérnyi béka, botsáskák és egy nyuszi is.
A gyerekek az óvodai terrárium lakóival is közelebbi ismeretséget kötöttek: Marcival, a szegélyes teknőssel; Lujzával és Jenővel, a két szakállas agámával és a két leopárdgekkóval.
Az állatokat meg is tapinthatták – simogathatták a gyerekek.
Köszönetnyilvánítás
Ezúton szeretnénk köszönetet mondani:
A Reptizoo Díszállat Szakkereskedés szakembereinek az óvodai hüllők gondozásában nyújtott segítségükért, valamint hogy évek óta számíthatunk részvételükre ezen a programon, és ezzel hozzájárulnak a „nemszeretem – állatok” megismertetéséhez, elfogadtatásához, megszerettetéséhez;
Az Elveszett állatok Gyógyító, Ellátó, Elhelyező Alapítvány munkatársainak a programon való rendszeres részvételükért, és a sok éve tartó foglalkozássorozatért, amellyel segítik a felelős állattartáshoz és a természetvédelemhez szükséges szemlélet kialakítására irányuló munkánkat;
A Kanga Alapítvány alapítóinak, hogy a nehézségek ellenére vállalták a részvételt és lehetőséget nyújtottak arra, hogy különleges és bájos állataikat megismerjük;
Boross Gyula szülőnek, aki erre a napra gondjainkra bízta a nyuszit.




Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.