Partnereink
Partnereink
-
Családok
Legfontosabb partnerünknek tekintjük a szülői házat.Arra törekszünk hogy kapcsolattartásunkat a kezdeményező szerep vállalása és az egyenrangú párbeszéd jellemezze. Az együttműködés célja a gyerekek harmonikus fejlődésének biztosítása, a gyerekek mindenek felett álló érdekének érvényesítése.
Szülői értekezleteket évente három alkalommal tartunk csoport keretben.
Összevont szülői értekezletet tart a vezetőség az új gyermekek szülei részére óvodába lépés előtt és utolsó évben iskolába lépés előtt.
Tematikus tájékoztatókkal segítjük a szülőket iskolaérettséggel, beiskolázással kapcsolatosan.
Szülői klubot működtet az intézmény pszichológusa, gyógypedagógusai és az óvodapedagógusok.
Az Óbudai Csicsergő Tagóvodában 1993 óta működik az Óvodaszék.
Üléseket negyedévente tart a szülőkből és pedagógusokból álló szervezet. Az ülések minden szülő számára nyitottak, a csoportokat két-két szülő képviseli. Célja a közös gondolkodás a gyerekek óvodai életéről, feltételekről, programokról.Fogadóórákat havonta szerveznek az óvodapedagógusok. Ez alkalmakkor tájékoztatjuk a szülőket a gyerek fejlődéséről.
A fogadóórát kezdeményezheti a pedagógus és a szülő egyaránt. fontos, hogy nem csak probléma esetén ülünk le beszélgetni a gyerekről, feladatunk a szülők rendszeres tájékoztatása is.
Gángoly-Nagy Anita óvodavezető fogadóórára várja a szülőket megbeszélés szerinti időpontban (egyeztetés a 2500-657 telefonszámon). Csütörtökönként a tagóvodában megtalálható, kedden a Gázgyár telephelyen, további napokon az Almáskerti székhelyen.
Fehér-Kenderesi Noémi tagóvoda vezető fogadóórájára várja a szülőket előzetes időpont egyeztetés után. Naponta 8 és 16 óra között megtalálható az intézményben. (telefonszám: 367-1982)A fejlesztő szakemberek (gyógypedagógus, logopédus, pszichológus, fejlesztő pedagógus, gyógytestnevelő) előre egyeztetett időpontban tartanak fogadó órát.
-
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata
www.obuda.hu
Intézményünk fenntartója -
Óbudai Almáskert Óvoda (szérűskert u. 37.)
http://www.almaskertovoda.hu
Intézményünk székhelye
Intézményvezető: Gángoly-Nagy Anita
Telefonszám: 2500-657 -
Gázgyár Lakótelepi Óvoda
Intézményünk telephelye
Telefonszám: 368-7901 -
Dr. Szent-Györgyi Albert Általános Iskola (Szérűskert u. 40.)
Telefonszám: 367-1429
A lakótelepen működő iskola tantestületével évente többször tartunk szakmai megbeszéléseket, egyeztetéseket.
Az iskolás gyerekek műsort adnak az óvodásoknak, az iskolába készülő nagyokat színes programmal várja az iskola. Közös célunk, hogy segítsük a gyerekeket az óvodából iskolába való átmenet nehézségeinek leküzdésében. -
Tanuszoda (Szérűskert u. 40.)
Telefonszám: 387-3141
Az általános iskola tagintézményeként működő tanuszodában foglalkoznak óvodásaink úszás oktatásával a Békalencse Úszóiskola szakemberei hetente két alkalommal. -
Szérűskert utca 35. Bölcsőde
Telefonszám: 388-6509
Kölcsönös látogatásokat, megbeszéléseket szervezünk a bölcsőde és az óvoda dolgozóinak részvételével, annak érdekében, hogy segítsük a gyerekek bölcsődéből óvodába való átmenetét. -
Elveszett Állatokat Gyógyító és Elhelyező Alapítvány
www.elveszettallatok.hu Az Alapítvány munkatársai előadásokat tartanak havonkénti rendszerességgel, minden csoportban a felelős állattartásról. ZOO csoportot indítottunk 2014 szeptemberétől. Jelenleg két csoportunkban (Oroszlán és Maci csoportok) folyik zoo-ovi program. -
Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Óbudai Tagintézmény Vihar u. 31. Telefonszám: (+36-1) 388-6113 ​Segítséget nyújt a gyermekek neveléséhez, terápiás foglalkozásokat kínál, ha azt a gyermek egyéni adottsága, fejlettsége, képessége, fejlődésének üteme indokolja.
- Óbudai Családi Tanácsadó és Gyermekvédelmi Központ - Családsegítő szolgálat
1035 Bp. Váradi u. 9-11.​ Telefonszám: (+36-1) 250-196​
1039 Bp. Kelta utca 5. Telefonszám: (+36-1) 250-3766
Együttműködésünk célja a gyermekek veszélyeztetettségének megelőzése, megszüntetése
-
Óvoda, Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
(1035 Szellő u. 9-11.)
www.szelloegymi.hu
Az együttműködés célja a sajátos nevelési igényű gyerekek integrált nevelésének biztosítása, szakmai fejlesztése. -
Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Beszédjavító, Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai fejlesztő, Oktató és Gondozó Tagintézménye
(1052 Bp. Deák Ferenc u.17.)
www.beszedjavito.hu
Az együttműködés célja, hogy a sajátos nevelési igényű beszédfogyatékos gyerekek integrált keretek között történő nevelését segítse, az inklúzió eredményességét, hatékonyságát növelje. -
ELTE Tanító-és Óvóképző kar
Részt veszünk az óvodapedagógus képzésben.
Óvodánk gyakorlóhelyet biztosít a kar számára hallgatók gyakorlati képzéséhez. -
Tótszöllősy Tünde mozgásfejlesztő pedagógus, szakértő
www.mozgasfejlesztes.hu
Együttműködési megállapodás keretében:
Helyet biztosítunk a 3-8 éves, egyedi fejlődésmenetű gyermekek nevelése mozgásterápiákkal, kiegészítő pedagógiai eljárásokkal, 30 órás akkreditált pedagógus továbbképzésnek, mint bázis óvoda. -
Etka-Jóga Rekreációs Egyesület
www.etkajoga.com
Együttműködési megállapodás keretében:
Helyet adunk az erőgyűjtő, erőfejlesztő módszer oktatóképzésének, akkreditált felnőttképzsének, valamint 60 órás akkreditált pedagógus továbbképzésének.
Az óvoda és az egyesület rendszeresen szervez egészségnapokat gyerekeknek, szülőknek, érdeklődőknek. A gyerekek részére heti egy alkalommal mozgásos foglalkozást tartunk – szülői kérés alapján, ahol a módszer alapján játékosan segítjük a gyerekek természetes mozgásának, testtartásának és légzésének tudatosítását, hogy felnőtt korukban is megőrizhessék ezeket a képességeiket.
A dolgozók egészségvédelme érdekében ingyenes mozgáslehetőséget biztosítunk számukra heti rendszerességgel helyben. -
Ziccer team / mackó kosár ovi/
Óvodásaink játékos, kosárlabdás, mozgásfejlesztő foglalkozásokon vehetnek részt, heti rendszerességgel szülői kérés alapján. -
Dr. Malkovits Márta gyermek fogorvos
Telefonszám: 453-2684
Minden tavasszal szűrést végez a doktornő az óvodában.
Rendelése a vöröskereszt utca 9-11. szám alatt hétfőn, szerdán 14-18 óra, kedd, csütörtök 8-9 óra, péntek változó -
Stroh Tamás fényképész és fotóriporter
Minden ősszel portré- és csoportképeket készít az óvodában a gyerekekről, melyek szülői igény szerint megvásárolhatóak. -
Mosolygós Óvodák Hálózata
www.mosolygosmagyarorszagert.hu




Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.