Zöld Óvoda
Három éve immár, hogy az Óbudai Csicsergő Óvoda büszkén és felelősen viseli a ZÖLD ÓVODA címet.
Sokat teszünk annak érdekében, hogy a hozzánk járó kisgyermekek a természettel olyan harmonikus viszonyba kerüljenek, hogy szeressék és óvják a növényeket, állatokat, hogy a természet részeként saját magukat, saját egészségüket is vigyázzák.
A „nemszeretem állatok” olyan kiválóan érzik magukat, hogy már a harmadik adag tojásuk vár a keltető melegében a kikelésre, ők is meghálálják, hogy nálunk szépnek és szerethetőnek tartják őket.
Tovább bővült az óvodakert növényvilága, elkészült a sziklakert a tóval, a vízi- növényeket télen betelepítettük az Alapítványi támogatásból vásárolt belső medencébe. Az idei Csicsergő Napon vehetik birtokba a gyerekek a régóta tervezett érzékelő ösvényt.
Helyes táplálkozási szokásokra igyekszünk szoktatni a gyerekeket, szeretnénk, hogy megtapasztalják mennyire finom a répa és a karalábé, hogy finomságokat magunk is tudunk készíteni egészséges alapanyagokból, nem kell elszaladni a gyorsétterembe.
Természetesen sokat-sokat mozgunk. Azért mert egészséges, mert fejlődik a mozgástól nemcsak a test, de az elme is, és mert örömöt okoz.
A gyermekek környezettudatos nevelése mellett nem titkolt célunk, hogy rajtuk keresztül hatni tudjunk a családokra is.
Kedves Felnőttek! Játszanak velünk egy komoly játékot ezentúl!
A játékszabályok a következőek:
Sosem dobunk el szemetet.
A kutyusokat mindig a kijelölt helyen sétáltatjuk és felszedjük utánuk, amit kell.
A hulladékot szelektíven gyűjtjük: külön a papírt, a műanyagot, a fémet és az üveget, valamint a konyhai hulladékot. Akinek van lehetősége, komposztálhat is. A sütő olajat sosem öntjük a vízcsapba, hanem összegyűjtve leadjuk a benzinkúton.
Amit lehet újrahasznosítunk. Jegyzetelni, rajzolni lehet a papírlap még üres oldalán is.
Kevesebb vegyszerrel terheljük a levegőt és a Dunát. Ahová lehet, gyalog megyünk vagy kerékpárral, esetleg villamossal, hévvel, busszal. Takarításkor, mosáskor kipróbáljuk az ecetet és a szódabikarbonát, citromsavat és a mosódiót.
Egyetlen élőlényre sem mondjuk, hogy csúnya vagy haszontalan, hiszen a természet része, a FLÓRA és FAUNA eleme „ő” is.
Minden hétvégén kimegyünk gyermekünkkel a szabadba, futkározunk, hintázunk és labdázunk.
Mi magunk is megesszük a spenótot és a tököt. A pékségben magos kiflit is vásárolunk, és elmondjuk gyermekünknek, hogy milyen finom is az.
Minden este mesélünk gyermekünknek. Mesekönyvből, vagy egyszerűen csak arról, hogy mi minden történt velünk ezen a napon.
És éjszaka álmunkban már látjuk, hogy szebb lett a világ, és hogy érdemes volt a szabályokat betartani.
Tisztelettel és köszönettel:
Fehér-Kenderesi Noémi




Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.