Felhívás!
Kérjük hogy adója 1 %-ával támogassa óvodánk alapítványát! Adószám: 18258150-1-43 Köszönjük!
Veresegyház, Medveotthon (busz)
​Ezen a napon korán reggeliztünk, uticélunk a Veresegyházi Medveotthon. Az út során lehetőség nyílt, hogy az ősz gyönyörű színeit is megfigyelhessük. Mielőtt leparkoltunk a busszal a Medveotthon parkolójában, lovakat, mangalicát, szürkemarhákat pillantottunk meg. A kiszálást követően, miközben sétáltunk a medvék és farkasok felé, a gyerekek figyelmét a munkagépek keltették fel, éppen aszfaltoztak. A fő cél a farkasok, mint a kutyák őse, de nem hagyhattuk ki a medvéket sem. Megfigyelhettük a medvék testfelépítését, és láthattuk hogyan veszekednek az almáért. Az ősz kapcsán szóba került, mi a szerepe a bundának, illetve hová bújnak el pihenni az állatok. Ahogy sétáltunk, több természetes és mesterséges odut is találtunk. A gyerekek csodálkozva nézték mekkora karma van a medvének. Megállapítottuk, kívülről csodás élmény látni, de nem szívesen találkoznánk szemtől-szemben evvel az erős állattal.
A farkasokat nézve láthattuk, hogy mennyire hasonlítanak kedvenceinkre a kutyákra. Márti felhívta a figyelmet arra, hogy ők vadon élnek, ösztönlények, védik saját területüket, ha veszélyeztetve érzik magukat támadnak. A farkasok itt is falkákba élnek, ahogyan a vadonban. Több falka él együtt. A farkasok közt első a vezérhím és nöstény, aztán jönnek a többiek. A táplálkozásban szerepe van, hogy a rangsorban ki hol helyezkedik el. Ezt meg is figyelhették a gyerekek. Próbálták kitalálni kinek hol a helye a falkában. Továbbhaladva kézhez szoktatott farkasokkal is találkozhattunk. Ekkor már esett az eső, de ez senkit nem zavart, mindenki figyelte, hogyan viselkednek a farkasok. Közeledett az ebéd idő, mielőtt elindultunk vissza az óvodába almát ettünk. Jól éreztük magunkat!




Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.