Felhívás!
Kérjük hogy adója 1 %-ával támogassa óvodánk alapítványát! Adószám: 18258150-1-43 Köszönjük!
Állatkerti kirándulás - madarak (busz)
​Maci csoport
Reggel 9 órakor indultunk a busszal, szép napsütéses időnk volt. Mikor megérkeztünk az Állatkertbe először egy pávát pillantottunk meg, megcsodáltuk színeit, a fején a tollat, valamint erős lábait.
Ezt követően a nagy tóhoz sétáltunk, ahol rengeteg madár él együtt. Megszámláltuk hány félét láttunk. Felismertünk kacsát, gólyát, darut, kormoránt, sirályt, továbbá láttunk egy érdekes nagy madarat, amit a gyerekek pelikánnak gondoltak. A kiíráson láthattuk, hogy gödények. Vali azonnal felszólalt. Innen származik a szólás: Iszik, mint a gödény. Nagy nevetés. Megfigyeltük röptüket, mozgásukat, szárnyaik csapkodását, színeiket, testük formáját hallgattuk a színes hang kavalkádot.
Ezt követően az ausztrál háznál megtekintettük az egzotikus madarakat, mint például Kakadut, Kacagó Jancsit, Papagájokat. Itt hallották először a röpde kifejezést, ami olyan kalitka, mely alkalmas arra, hogy a madarak repülni tudjanak benne. Szerencsénk volt megnézni, hogyan eteti a gondozó a madarakat. Itt lehetőség volt a lábukat, a madarak ujjainak elhelyezkedését közelről megnézni, ujjainkkal próbáltuk lemásolni. Megtudtuk, hogy azért nem lehetett itt megetetni egy madarat, mert ha jól lakik, nem eszi meg a vitamint, amire szüksége van ahhoz, hogy hiányzó tollai kinőjenek. Miközben hallgattuk a madarak éneklését, almát és kekszet ettünk. Itt ugrálhattak a gyerekek egy mini trambulinon.
Ezután az Emu fürdőzését, futását figyeltük meg. Testfelépítése, lábai, csőre érdekesek voltak. Bolondos viselkedése, fej forgatása megnevettet mindenkit. Itt található a madárkórház, ahol a gyerekek kifejtették, hogyan sérülhet meg egy madár. Márta elmondta nekik, olyan állatorvosok gyógyítják őket, akik madarakkal foglalkoznak.
Végül szerencsénk volt és ragadozó madarakat is láthattunk. Éppen ettek. Megállapítottuk, hogy nagyobb testűek, mint kerti társaik, horgas a csőrük, hússal táplálkoznak.
Láthattuk ezen a napon, milyen sokféle madár létezik, miben láthatóak a különbségek. Azokat a jellemzőket, mint amit előző nap megbeszéltünk és még annál is többet.
Hol máshol, mint a barna medvénél fejeztük be sétánkat. Fáradtan, de vidáman érkeztünk vissza az óvodába.
 
                  



 Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára.... 2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi... ...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették. A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.   A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.  Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.