Felhívás!
Kérjük hogy adója 1 %-ával támogassa óvodánk alapítványát! Adószám: 18258150-1-43 Köszönjük!
Állatkerti kirándulás – Ausztrál ház, éjszakai állatok, bagoly bemutató (busz)
Fő téma, ami köré rendeződött állatkerti tevékenységünk, az az éjszakai állatok, éjszakai életmód. A nagyobb gyermekeink vezetőt kaptak Rita személyében. Aki ezekről az állatokról beszélgetett a gyerekekkel, főként a bagolyról, denevérről, kígyóról, rókáról, sünről. Majd különböző játékokat játszottak, melyek bemutatták a gyerekeknek, hogyan vadásznak éjszaka ezek az állatok.
1. Denevérek: A gyerekek voltak a denevérek, a labda az ultrahang, amit a denevér kibocsát azért, hogy tájékozódjon környezete felől. Ha az ultrahang beleütközik valamibe, visszaverődik, így ismeri fel a zsákmányát is. A labda a kör közepén guggoló Ritának ütköztek, a labda visszapattant róla.
2. Kígyó:: A gyerekek a kígyók, szemük elé sapka került. Egy hideg és egy meleg vizes flakonból a meleget kellett kiválasztani. A kígyó így találja meg hő térkép segítségével a zsákmányát.
3. Sün és róka: Éles a hallásuk és szaglásuk. A gyerekek, szemük elé lehúzott sapkával narancsot ismertek fel szaglásuk segítségével, valamint a taps irányába fordultak csak a fülükre hagyatkozva.
Ezeket a játékokat még a következő napokban is játszottuk.
A játékok után a Varázshegy sötétlabirintusában tekintettük meg a denevéreket, éjszakai állatokat. Valamint egy-egy kivetítőn azt nézhettük meg, hogyan látnak éjszaka az egyes állatok.
A kisebbek addig a Varázshegyben nézelődtek. Végül részt vettünk egy csodálatos állatbemutatón.
Megfigyelhettük a bagoly zsákmányszerzését, a fejünk felett tapasztalhattuk, mennyire csendben repül egyik pontból a másikba. Láthattuk a Farksodró medve érdekes mutatványait, hogyan mászik kötélen, vagy eszik fejjel lefelé a farkával kapaszkodva. Találkoztunk egy ügyes papagájjal, aki szelektíven gyűjtött hulladékot. Végül a gyerekek legnagyobb kedvence a görény volt a maga hajlékonyságával, amit a gondózója be is mutatott.
Sok mindent megtudtunk, megismertünk, megtapasztaltunk, felnőttek és gyerekek egyaránt.
 
                  



 Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára.... 2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi... ...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették. A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.   A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.  Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.