Felhívás!
Kérjük hogy adója 1 %-ával támogassa óvodánk alapítványát! Adószám: 18258150-1-43 Köszönjük!
Állatkerti kirándulás – Ausztrál ház, éjszakai állatok, bagoly bemutató (busz)
Fő téma, ami köré rendeződött állatkerti tevékenységünk, az az éjszakai állatok, éjszakai életmód. A nagyobb gyermekeink vezetőt kaptak Rita személyében. Aki ezekről az állatokról beszélgetett a gyerekekkel, főként a bagolyról, denevérről, kígyóról, rókáról, sünről. Majd különböző játékokat játszottak, melyek bemutatták a gyerekeknek, hogyan vadásznak éjszaka ezek az állatok.
1. Denevérek: A gyerekek voltak a denevérek, a labda az ultrahang, amit a denevér kibocsát azért, hogy tájékozódjon környezete felől. Ha az ultrahang beleütközik valamibe, visszaverődik, így ismeri fel a zsákmányát is. A labda a kör közepén guggoló Ritának ütköztek, a labda visszapattant róla.
2. Kígyó:: A gyerekek a kígyók, szemük elé sapka került. Egy hideg és egy meleg vizes flakonból a meleget kellett kiválasztani. A kígyó így találja meg hő térkép segítségével a zsákmányát.
3. Sün és róka: Éles a hallásuk és szaglásuk. A gyerekek, szemük elé lehúzott sapkával narancsot ismertek fel szaglásuk segítségével, valamint a taps irányába fordultak csak a fülükre hagyatkozva.
Ezeket a játékokat még a következő napokban is játszottuk.
A játékok után a Varázshegy sötétlabirintusában tekintettük meg a denevéreket, éjszakai állatokat. Valamint egy-egy kivetítőn azt nézhettük meg, hogyan látnak éjszaka az egyes állatok.
A kisebbek addig a Varázshegyben nézelődtek. Végül részt vettünk egy csodálatos állatbemutatón.
Megfigyelhettük a bagoly zsákmányszerzését, a fejünk felett tapasztalhattuk, mennyire csendben repül egyik pontból a másikba. Láthattuk a Farksodró medve érdekes mutatványait, hogyan mászik kötélen, vagy eszik fejjel lefelé a farkával kapaszkodva. Találkoztunk egy ügyes papagájjal, aki szelektíven gyűjtött hulladékot. Végül a gyerekek legnagyobb kedvence a görény volt a maga hajlékonyságával, amit a gondózója be is mutatott.
Sok mindent megtudtunk, megismertünk, megtapasztaltunk, felnőttek és gyerekek egyaránt.




Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.