Felhívás!
Kérjük hogy adója 1 %-ával támogassa óvodánk alapítványát! Adószám: 18258150-1-43 Köszönjük!
Látogatás a II. kerületi kutyaiskolába (busz)
Az Oroszlán és Maci csoportos gyerekek ez alkalommal a második kerületi kutyaiskolába kirándultak. Megtudtuk, hogy ebben az iskolában nem a kutyákat, hanem a gazdikat oktatják arról, hogyan neveljék kedvenceikat. Bemutatót láthattunk arrról, hogyan engedelmeskednek a kutyák, jelzésre leülnek, láb mellett sétálnak, vagy hívásra odamennek gazdájukhoz. Minden kis és nagy kedvenc mutatott egy trükköt, pacsit adott, felugrott, két lábon megállt, gazdija lába között sétált. Később bonyolultabb feladatot kaptak, bábúkat döntögettek, eldobott tárgyakat helyeztek vödörbe, vagy az egyik kutyus megtalálta több cipőből a gazdiét. Az ovisok tátott szájjal figyelték a történteket, megtapsolták a mutatványokat, jókat kacagtak a mulatságos pillanatokon.
Ezt követően a gyerekek játszhattak a kutyákkal, kipróbálhatták a vezényszavakat, versenyt futhattak velük, átléphettek felettük, jutalomfalattal etethették őket. Nem utolsó sorban lehetőségük volt begyakorolni az állatokhoz való közlekedés módját, az ismerkedés legfontosabb szabályait. Felszabadultan, félelem nélkül közeledtek az állatokhoz. Jól éreztük magunkat.
Ebbe az iskolába bárki bejuthat, aki kutyust tart és jólnevelt, szófogadó kedvencet szeretne.
Köszönjük a kutyusoknak és a gazdiknak a rengeteg élményt, amit nyújtottak nekünk!




Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.