Felhívás!
Kérjük hogy adója 1 %-ával támogassa óvodánk alapítványát! Adószám: 18258150-1-43 Köszönjük!
Poroszló Tisza-tavi ÖKO-centrum - egész nap (busz)
2016. április 4én az Oroszlán és Maci csoport a Tisza tavi ÖKO centrumban kirándult. Az év egyik legnagyobb élménye volt ez a kirándulás. Egész napos távollét egy gyönyörű helyen, mely a Tisza-tó élővilágát mutatja be. Maga a buszút is hosszabb, de gyerekeinknek nem okozott gondot. Mikor odaértünk a központba, egy tóhoz sétáltunk, ahol kacsákat, teknőst, halat, és nádast láthattak a gyerekek. Majd továbbhaladva egy szitakötő ház mellett mentünk el. Sajnos nem mehettünk be, mert még nem keltek ki.
A nagy csöndet és a természet hangjait megtörte valami. Egy karámban egy szamár hangosan iázva közelített, lobogtatva füleit és farkát. Fergeteges jókedvet okozott a látvány, sétánkat végigkísérte a gyerekek és felnőttek nagy örömére.
Elmentünk egy hiúz, és egy róka mellett, aki az odújából kukucskált kifele. Ezen a részen találkoztunk borzzal, és kecskékkel. A másik oldalon ahol a szamár is volt gólyákkal és daruval találkoztunk, itt szót ejtettünk a gázlólábakról, megbeszéltük a vízhez való viszonyukat az életmódjuk kapcsán. Ezt követően egy gémeskút került utunkba. Márta elmesélte a gyerekeknek, hogy a gémről kapta a nevét.
Sétánkat bent az épületben folytattuk. Ez a rész mindenkit elkápráztatott. Először bementünk egy helységbe, ahol terráriumokban láthattunk vízi életmódot folytató állatokat. Békákat, foltos szalamandrát, siklókat nézhettek a gyerekek. Beértünk egy nagy terembe, aminek az érdekessége, hogy a padlózaton hatalmas felületek voltak, ahová beláthattunk az alattunk lévő akváriumba. Hatalmas élmény volt. Lent az akváriumban rengetek halat láthattunk, melyek hatalmasak voltak. Voltak tokhalak, pontyok, kecsegék, és a gyerekek számára a sláger a viza. Ma már természetes körülmények között nem láthatóak, de itt nagyon nagyra megnőttek.
A délután további érdekességeket, élményeket hozott magával. Elsőként láthattunk egy vidra látványetetést. Hihetetlen élmény volt, ahogy ettek. A lábuk úszóhártyásak a vízi életmódhoz alkalmazkodva. Két lábra állva úgy fogták a halat, mint mi emberek, és úgy ettek. Ezt követően a kormorán etetésnek lehettünk tanúi. Ügyesen kapták el a halat gondozóiktól. Érdekes látvány volt, ahogy a szájukban megforgatták a halat aztán bekapták és lenyelték. A következő látványetetés a pelikánnál volt. Egészen közelről láthattuk úszóhártyás lábukat, zacskós nagy csőrüket.
Fáradtan, de csodálatos élményekkel távoztunk. Hazafelé többen elaludtak a buszon.
 
                  



 Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára.... 2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi... ...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették. A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.   A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.  Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.