Felhívás!
Kérjük hogy adója 1 %-ával támogassa óvodánk alapítványát! Adószám: 18258150-1-43 Köszönjük!
Poroszló Tisza-tavi ÖKO-centrum - egész nap (busz)
2016. április 4én az Oroszlán és Maci csoport a Tisza tavi ÖKO centrumban kirándult. Az év egyik legnagyobb élménye volt ez a kirándulás. Egész napos távollét egy gyönyörű helyen, mely a Tisza-tó élővilágát mutatja be. Maga a buszút is hosszabb, de gyerekeinknek nem okozott gondot. Mikor odaértünk a központba, egy tóhoz sétáltunk, ahol kacsákat, teknőst, halat, és nádast láthattak a gyerekek. Majd továbbhaladva egy szitakötő ház mellett mentünk el. Sajnos nem mehettünk be, mert még nem keltek ki.
A nagy csöndet és a természet hangjait megtörte valami. Egy karámban egy szamár hangosan iázva közelített, lobogtatva füleit és farkát. Fergeteges jókedvet okozott a látvány, sétánkat végigkísérte a gyerekek és felnőttek nagy örömére.
Elmentünk egy hiúz, és egy róka mellett, aki az odújából kukucskált kifele. Ezen a részen találkoztunk borzzal, és kecskékkel. A másik oldalon ahol a szamár is volt gólyákkal és daruval találkoztunk, itt szót ejtettünk a gázlólábakról, megbeszéltük a vízhez való viszonyukat az életmódjuk kapcsán. Ezt követően egy gémeskút került utunkba. Márta elmesélte a gyerekeknek, hogy a gémről kapta a nevét.
Sétánkat bent az épületben folytattuk. Ez a rész mindenkit elkápráztatott. Először bementünk egy helységbe, ahol terráriumokban láthattunk vízi életmódot folytató állatokat. Békákat, foltos szalamandrát, siklókat nézhettek a gyerekek. Beértünk egy nagy terembe, aminek az érdekessége, hogy a padlózaton hatalmas felületek voltak, ahová beláthattunk az alattunk lévő akváriumba. Hatalmas élmény volt. Lent az akváriumban rengetek halat láthattunk, melyek hatalmasak voltak. Voltak tokhalak, pontyok, kecsegék, és a gyerekek számára a sláger a viza. Ma már természetes körülmények között nem láthatóak, de itt nagyon nagyra megnőttek.
A délután további érdekességeket, élményeket hozott magával. Elsőként láthattunk egy vidra látványetetést. Hihetetlen élmény volt, ahogy ettek. A lábuk úszóhártyásak a vízi életmódhoz alkalmazkodva. Két lábra állva úgy fogták a halat, mint mi emberek, és úgy ettek. Ezt követően a kormorán etetésnek lehettünk tanúi. Ügyesen kapták el a halat gondozóiktól. Érdekes látvány volt, ahogy a szájukban megforgatták a halat aztán bekapták és lenyelték. A következő látványetetés a pelikánnál volt. Egészen közelről láthattuk úszóhártyás lábukat, zacskós nagy csőrüket.
Fáradtan, de csodálatos élményekkel távoztunk. Hazafelé többen elaludtak a buszon.




Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.