Felhívás!
Kérjük hogy adója 1 %-ával támogassa óvodánk alapítványát! Adószám: 18258150-1-43 Köszönjük!
Budakeszi vadaspark – Medve látványetetés (busz)
​Reggel háromnegyed kilenckor indultunk a busszal, körülbelül fél óra multán megérkeztünk a vadasparkba. Míg a vezetőnkre vártunk, egy madáretetőbe be-ki repülő madarakat nézegettük. Felfedeztünk verebet, Kék cinegét, Széncinegét, Csuszkát. Az utunk során Kuvikot is észrevett Márta. A bejáratnál két hatalmas Pusztai sas repülését figyeltük egy röpdébe.
Mikor megérkezett a vezetőnk Edina, a medvenapi hagyomány elmesélésével kezdte. Beszélt a téli életmódról, mutatott egy medve tappancsot. Kérte a gyerekeket, hogy kövessék a tappancsokat, és így megtalálják a medvéket. Sétánk alatt mókusok és galambok mellett mentünk el. Az óvodások keresték és találták meg a nyomokat, így érkeztünk meg úti célunkhoz. Megismerkedtünk Vackorral és Marcival a két Barna medvével, majd egy akadálypályánál találtuk magunkat. Edina egy mesét mondott, milyen akadályokon kell áthaladnia egy medvének, hogy megtalálja a mézzel teli odút. Így indultunk ágakon (fonalak között) átbújva, majd egy tavacskán (nem volt víz) át haladtunk farönkökön lépdelve, végül a mocsáron keresztül, kidőlt farönkökön egyensúlyozva érkeztünk meg. Két odúból kellett kiválasztani azt, ahol a méz volt. A gyerekek ettek is egy kis kekszet mézzel.
Visszamentünk Vackorékhoz, szerencsénk volt megnézni, hogyan etetik a gondozók őket, közben megtudtuk, hogy kerültek a vadasparkba, hogyan gondozzák, ápolják őket, mit esznek télen-nyáron. Megfigyeltük mozgásukat, hogyan viselkednek egymással a medvék. Megnéztük a farkasokat is, akiket különválasztottak a medvéktől, kézhez szoktatás céljából. A kijárat felé sétálva szarvasokkal találkoztunk, igyekeztünk utánozni bőgésüket. Egy vemhes szarvas tehenet is észrevettünk. Észleltük, hogy agancsa a szarvas bikának van. Láttunk muflonokat is, megint elsétáltunk a mókusok, a madáretetők, a sas mellett, így értünk vissza a buszhoz.
Nagyon jól éreztük magunkat, sok-sok élménnyel és ismerettel gazdagodtunk!
 
                  



 Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára.... 2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi... ...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették. A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.   A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.  Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.