Tornatermi foglalkozások időpontjai
Az alábbi táblázatban megtalálhatóak a 2017/2018-as nevelési év tornatermi foglalkozásainak időpontjai. Minden csoportnak mininum két alkalommal áll rendelkezésére a nagy tornaterem vagy az emeleti tornatér, amikor többek között nagy teret igénylő mozgásos játékokat szervezünk, akár eszközök (korongok, tölcsér, bordásfal, padok, gördeszka, labda stb.) használatával.
Egyéb időpontokban a gyógypedagógusok és a fejlesztőpedagógus használja fejlesztés céljából, valamint délután, szervezett tanfolyamoknak (mozgásfejlesztés, kosárlabda gyerekeknek, felnőtteknek jóga) ad helyet. A beosztás megjelenítésével szeretnénk a Szülőknek segítséget nyújtani abban, melyik napokon és mikor szerveződik mozgásos tevékenység, elsősorban a csoportoknak.
Nagy tornaterem időbeosztása:
| HÉTFŐ | KEDD | SZERDA | CSÜTÖRTÖK | PÉNTEK | |
|
8 - 8,40 |
Maci | ||||
| 8,45 - 9,25 | Katica | Őzike | Nyuszi | Maci | Pillangó |
| 9,30 - 10,10 | Őzike | Pillangó | Süni | Katica | |
| 10,15 - 11 | Süni | Maci | Méhecske | ||
| 11 - 12 |
Emeleti tornatér időbeosztása:
| HÉTFŐ | KEDD | SZERDA | CSÜTÖRTÖK | PÉNTEK | |
| 8 - 8,40 | |||||
| 8, 45 - 9,25 | Nyuszi | Méhecske | |||
| 9,30 - 10,10 | |||||
| 10,15 - 11 | Nyuszi | ||||
| 11 - 12 |





Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.