Kisállatok az óvodában
Óvodánkban évek óta nagy esemény, amikor október elején megünnepeljük az Állatok Világnapját élő állatok közreműködésével. A legnagyobb sikert minden évben a hüllőbemutató aratta. Ez a tény indította el, hogy 2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba.
Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került ( Lujza és Jenő ).
2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába. Suzy a kosorrú lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény nyuszi. Suzy színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi.
Állatokról bővebben:
A fiatal ( 8 hónapos ) agáma párocska Lujza és Jenő - ellentmondva a szakirodalomnak, mely szerint 1 – 1,5 éves korukban lesznek ivarérettek -, a szeretetet és a gondoskodást úgy hálálta meg, hogy 2012. november 8 – án Lujza 15 db tojást rakott. A tojások keltetőbe kerültek és 2 hónap múltán felbukkant az első kis fickó ( 2013. január 10 – én ). Alig 2 hónappal később, karácsonyi ajándékként, 2012. december 24 – én újabb 17 tojás került a keltetőbe. A gyerekek ( és a felnőttek is ) figyelemmel kísérték a keltetést. Az első alomból 7, a másodikból – tenyésztői körökben is ritkaságszámba menően – 17 kis gyíkot sikerült felneveltünk a gyerekek szeme előtt, illetve közreműködésükkel.
Suzyról a nyusziról tudni kell, hogy reggel egy kis magot és zöldséget, gyümölcsöt fogyaszt. Minden reggel szereti ha friss szénát és vizet kap, továbbá ha kitisztítják a vécéjét. Napközben sokat alszik és szénát eszeget. Délután ismét magot kap, aztán szaladgál egy kicsit. Tiltott dolog növények leveleivel, puffasztó zöldségekkel (pl: káposzta, retek, karalábé, karfiol, brokkoli stb.)​ etetni. Továbbá nem szabad semmilyen tárgyat bedobni lakásába.
Ezek a kézhez szokott állatok járnak a csoportokban is: az állatvédelmi foglalkozássorozat keretein belül bemutatóállatként is szerepelnek.
2016. július 17. és 20. között 4 db kis agáma született. A kelési méretük kb. 8 - 9 cm ( orrhegytől farokvégig ).
A képen látható piros kötés a gipszet helyettesíti: az egyik kicsi valószínűleg megharapta a másik lábát. A tünetek alapján úgy tűnt, hogy eltört: begipszeltük, plusz kálcium adagot kapott folyékony formában, pipettából. 1 hét után levettük a kötést és úgy néz ki, fogja tudni használni a lábát. Hogy mennyire, az majd kiderül. A képen gipsszel és a gipsz levétele után látható.
A kis agámák gazdira várnak, érdeklődni lehet az Oroszlán csoportban augusztus 22. után.





Elérhető a gyerekek számára a himalájai só-téglával kiépített só-szoba. Napközben 6-8 fős csoportokban az óvó nénikkel mesélnek és játszanak a gyerekek, a fejlesztő foglalkozásokon 2-3 fős csoportokban tevékenykednek itt. A pedagógiai asszisztensek felügyelete mellett délutánonként hat fős csoportokban a pihenés, alvás helyszíne a mindennapokban. Szülői felügyelettel délután 15 és 18 óra között van lehetőség a só szobában tartózkodni. A só-szoba használata ingyenes az óvodába járó gyerekek és családtagjaik számára....
2011 novemberében egy 200 Ft – os pénzérménél alig nagyobb szárazföldi szegélyes teknős ( Marci ) költözött be az egyik terráriumba. Egy évvel később sor került a terrárium sarok bővítésére: két leopárd gekkó vette birtokba a másik, évek óta floráriumként működő terráriumot; illetve az újonnan készült harmadik terráriumba két szakállas agáma került Lujza és Jenő... 2014 februárjában új lakó érkezett az óvodába: Suzy a kosorrú, lógófülű törpenyúl 2012.08.20.-án született, ivartalanított nöstény. Színe fehér és világosbarna. Nagyon illemtudó, wc-re szoktatott nyuszi...
...Telt az idő, múlt az idő, sokat gondolkodtak az óvó nénik, mi tévők is lehetnének. Azután egyszer csak: az egyik megálmodta, a másik átgondolta, harmadik lépéseket rajzolt hozzá, az anyukák és apukák támogatták, az építő bácsik megépítették.
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába.
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket.
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete.